Lukt het niet om in te loggen met je UvAnetID? Een aantal tips:
Help dit ook niet? Neem dan contact op met Servicedesk ICT Services.
Tweestapsverificatie zorgt voor extra beveiliging bij het inloggen door te controleren of jij de juiste persoon bent. Soms moet je je login bevestigen via je mobiele telefoon. Heb je problemen met inloggen? Ga dan naar de pagina over tweestapsverificatie voor hulp bij het oplossen van dit probleem.
Kun je niet inloggen omdat je UvAnetID tijdelijk is geblokkeerd? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.
Als je te vaak hebt geprobeerd om met een verkeerd (oud) wachtwoord in te loggen of als je wachtwoord is verlopen, zal je UvAnetID account tijdelijk blokkeren. Probeer na 15 minuten nog een keer in te loggen.
Daarnaast zijn wij alert op verdachte inlogpogingen. Zodra het systeem vermoedt dat er iets niet in orde is, blokkeert het je account preventief. Als je account geblokkeerd is, informeren we je daarover op het bij ons bekende privé-e-mailadres. In deze e-mail lees je meer over de te nemen stappen.
Je kunt je UvAnetID gebruiken tot 90 dagen na het einde van je arbeidsovereenkomst. Na deze periode wordt je account opgeheven. Je wordt vooraf geïnformeerd over de sluitingsdatum van je account, op je privé-mailadres en je UvA-mail. Alleen als je weer een nieuwe arbeidsovereenkomst sluit met de UvA of een UvAnetID gastaccount aanvraagt, krijg je weer toegang tot een UvAnetID account.