Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Kun je niet inloggen met je UvAnetID? Deze tips kunnen je helpen het probleem op te lossen.

Inlogproblemen met je UvAnetID

Lukt het niet om in te loggen met je UvAnetID? Een aantal tips: 

  1. Gebruik je UvAnetID als inlognaam (zet hier geen @uva.nl achter).
  2. Probeer in te loggen via een andere browser (bijvoorbeeld Google Chrome).
  3. Probeer in te loggen op een andere computer (mobiele telefoons en tablets geven vaker problemen met inloggen).
  4. Log in op id.uva.nl en klik op ‘Wachtwoord vergeten’ om je UvAnetID wachtwoord opnieuw in te stellen. Zorg ervoor dat je je nieuwe wachtwoord op al je (mobiele) apparaten aanpast. Denk bijvoorbeeld ook aan de e-mailapp op je mobiele telefoon. Probeer daarna nog eens in te loggen.

Help dit ook niet? Neem dan contact op met Servicedesk ICT Services.

Problemen met inloggen door tweestapsverificatie? 

Tweestapsverificatie zorgt voor extra beveiliging bij het inloggen door te controleren of jij de juiste persoon bent. Soms moet je je login bevestigen via je mobiele telefoon. Heb je problemen met inloggen? Ga dan naar de pagina over tweestapsverificatie voor hulp bij het oplossen van dit probleem. 

UvAnetID blokkade tijdens je dienstverband

Kun je niet inloggen omdat je UvAnetID tijdelijk is geblokkeerd? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.

Tijdelijke blokkade

Als je te vaak hebt geprobeerd om met een verkeerd (oud) wachtwoord in te loggen of als je wachtwoord is verlopen, zal je UvAnetID account tijdelijk blokkeren. Probeer na 15 minuten nog een keer in te loggen.

Handmatige blokkade

Daarnaast zijn wij alert op verdachte inlogpogingen. Zodra het systeem vermoedt dat er iets niet in orde is, blokkeert het je account preventief. Als je account geblokkeerd is, informeren we je daarover op het bij ons bekende privé-e-mailadres. In deze e-mail lees je meer over de te nemen stappen. 

Blokkade bij uitdiensttreding

Je kunt je UvAnetID gebruiken tot 90 dagen na het einde van je arbeidsovereenkomst. Na deze periode wordt je account opgeheven. Je wordt vooraf geïnformeerd over de sluitingsdatum van je account, op je privé-mailadres en je UvA-mail. Alleen als je weer een nieuwe arbeidsovereenkomst sluit met de UvA of een UvAnetID gastaccount aanvraagt, krijg je weer toegang tot een UvAnetID account.