For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Gepensioneerden en toekomstig gepensioneerden van de UvA kunnen zelf een UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden aanvragen. Hiermee kun je gebruik (blijven) maken van de Digitale Bibliotheek, wifi en een nieuw UvA e-mailadres.
Aanvraag UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden

Ook als je dienstverband vanwege arbeidsongeschiktheid wordt beëindigd kun je  een UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden aanvragen.

Zodra je aanvraag verwerkt is, krijg je bericht. Ook ontvang je een activatiemail, waarna je het nieuwe UvAnetID kunt activeren.

Wat kun je met een UvA-account voor gepensioneerden?

Het UvA-account voor gepensioneerden geeft je toegang tot:

Belangrijke informatie over je huidige UvAnetID en UvA-e-mailadres

  • Je kunt je huidige UvAnetID nog 90 dagen gebruiken na het beëindigen van je dienstverband.
  • Na deze periode wordt je UvAnetID automatisch geblokkeerd. Je hebt dan geen toegang meer tot UvA-voorzieningen zoals OneDrive, MS Teams en je huidige e-mailaccount.
  • Je hebt dus 90 dagen de tijd om je e-mails en bestanden veilig te stellen of over te dragen aan collega’s.