Met een UvAnetID gastaccount kun je in ieder geval gebruikmaken van het volgende faciliteiten van de UvA:
Op basis van de gemaakte afspraken per organisatie, faculteit of afdeling, kun je mogelijk gebruikmaken van aanvullende faciliteiten, zoals een UvA e-mailadres, Microsoft-applicaties als Teams en printfaciliteiten.
De procedure voor het aanvragen van een UvAnetID gastaccount kan verschillen per doelgroep en afdeling. Hieronder vind je de meest voorkomende gastaccounts en de aanvraagprocedures.
Medewerkers van de volgende verwante organisaties kunnen een UvAnetID gastaccount aanvragen:
Neem contact op met de ICT-contactpersoon van je eigen organisatie, om een gastaccount aan te vragen. Weet je niet wie dat is, ga het dan na bij je leidinggevende of secretariaat.
Voor gastdocenten, vrijwilligers en andere personen die computers in UvA-collegezalen willen gebruiken, kan iedere UvA-medewerker een tijdelijk UvAnetID account aanmaken.Dit doe je als volgt:
Het UvAnetID is vijf werkdagen geldig.
Als je met pensioen gaat (of al bent), kun je zelf een UvAnetID en e-mail voor gepensioneerden aanvragen. Hiermee kun je gebruikmaken van de Digitale Bibliotheek, wifi en een nieuw UvA e-mailadres.
Heb je alleen een Canvas-account nodig? Regel dit via de ICT-contactpersoon van je afdeling of faculteit.
Heb je alleen wifi-toegang nodig? Kijk voor meer informatie op de pagina Wifi voor bezoekers.