Als onderdeel van de aanstellingsprocedure ontvang je op jouw privé-e-mailadres een e-mail over het UvAnetID en hoe je dat kunt activeren en een wachtwoord in kunt stellen. De e-mail wordt verstuurd nadat je in het personeelssysteem bent geregistreerd.
Gebruik de functie 'wachtwoord vergeten'. Meer informatie vind je in het menu onder wachtwoord vergeten.
Je kunt jouw wachtwoord wijzigen op id.medewerker.uva.nl.
Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Ook spaties en tekens als accenten in het wachtwoord kunnen problemen geven bij het inloggen. Als je te vaak een fout wachtwoord hebt ingetikt, wordt het account geblokkeerd. De blokkade wordt na 15 minuten opgeheven.
Je kunt wachtwoorden in browsers opslaan om automatisch op afgeschermde sites in te loggen. In de handleiding Wachtwoorden in browsers beheren staat beschreven hoe je wachtwoorden in de meest gebruikte browsers kunt beheren en verwijderen.
Op Windows Zelfsupportcomputers en eigen computers, gebruiken medewerkers soms dezelfde naam-wachtwoord-combinatie voor Windows als voor hun UvAnet-ID. Het lokale Windows wachtwoord verandert echter niet bij een wachtwoordwijziging op id.medewerker.uva.nl.
Als je met meerdere computers of mobiele apparaten werkt, moeten de opgeslagen wachtwoorden op alle apparaten worden gewijzigd. Behalve de apparaten die in de instructies worden genoemd, kunnen bij sommige gebruikers ook wachtwoorden zijn opgeslagen in routers, netwerk storage of NAS. Neem in dat geval contact op met de Servicedesk.
Normaal gesproken vraagt Pulse Secure/UvAVPN na de wachtwoordwijziging om het nieuwe wachtwoord. Dit wachtwoord kan dan door Pulse Secure worden onthouden.
In enkele gevallen bleek het echter nodig om Pulse Secure te verwijderen en opnieuw te installeren.
Pulse Secure Verwijderen van een Windows computer:
Pulse Secure Verwijderen van een Mac computer:
Pulse Secure opnieuw installeren:
Kijk hiervoor in de A-Z-lijst onder Persoonsgegevens wijzigen.
Je kunt nog drie maanden gebruikmaken van jouw UvAnetID nadat je de UvA verlaten hebt. Daarna is geen verlenging meer mogelijk, tenzij je nog werkzaamheden verricht voor de UvA. Neem dan contact op met jouw P&O-afdeling. De e-mailbox en de bestanden die je hebt opgeslagen op de H- en P-schijf worden drie maanden nadat je de UvA hebt verlaten automatisch opgeruimd. Je kunt geen gebruik meer maken van SURFspot nadat het dienstverband beëindigd is.
Alleen medewerkers die in dienst zijn van de UvA kunnen inloggen op SURFspot.nl. Als je een uitzendkracht, gedetacheerde of externe medewerker van de UvA bent, is het niet mogelijk om gebruik te maken van SURFspot. Ben je wel in dienst van de UvA en kun je niet inloggen? Neem dan contact op met Servicedesk ICTS.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.