Medewerkers die beheertaken uitvoeren op centrale ICT-systemen.
Een beheer-ID kan worden aangevraagd via de ICTS-selfservice. Onderdelen van de aanvraagprocedure zijn:
In de beheer-ID zelfbediening https://beheerid.uva.nl/ kun je onder andere:
Meer informatie vind je in de handleiding beheer-ID en token instellen en gebruiken.
Met de beheer-VPN kun je vanaf elke locatie via een beveiligde verbinding inloggen op centrale ICT-systemen.
Meer informatie vind je in de handleiding beheer-VPN instellen en gebruiken.
De beheer-VPN levert alleen beveiligde toegang op netwerkniveau tot ICT-systemen. Om daadwerkelijk op een bepaald ICT-systeem in te kunnen loggen en beheerrechten te verkrijgen moeten altijd aparte afspraken worden gemaakt met de systeemeigenaar en/of de verantwoordelijke beheerders.
Aan het gebruik van het beheer-ID zijn gebruiksvoorwaarden verbonden. Een algemene voorwaarde is dat je in ieder geval moet beschikken over een geldig UvAnetID. Lees de overige gebruiksvoorwaarden beheer-ID.