Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Voor toegang tot Microsoft 365 activeer je eenmalig tweestapsverificatie via de Microsoft Authenticator-app.

Microsoft Authenticator-app activeren

Doorloop de stappen om deze tweestapsverificatie in te stellen op je mobiele telefoon:

  1. Download de Microsoft Authenticator-app uit de App Store of Google Play Store.
  2. Log in op je laptop met je UvA-mailadres en wachtwoord.
  3. Klik op ‘Volgende’ tot er een QR-code verschijnt.
  4. Open de Microsoft Authenticator-app op je telefoon en klik op ‘Account Toevoegen’ > ‘Werk- of School-account’ > ‘Scan QR-code’.
  5. Scan de QR-code die op je laptop wordt weergegeven en klik op je laptop op ‘Volgende’.
  6. Je ontvangt een aanmeldverzoek als test, keur deze goed.
  7. Klik op je laptop op 'Volgende' en 'Gereed'.

Je tweestapsverificatie is nu succesvol ingesteld. Je kunt altijd de tweestapsverificatie wijzigen.

Nieuwe telefoon?

  • Vergeet je niet opnieuw te registreren. Klik op 'Ik wil mijn Tweestapsverificatie (MFA) instellen'. Log in met je UvAnetID en kies voor: 'tweestapsverificatie resetten voor Microsoft 365'.

Problemen met verifiëren

  • Krijg je geen pushbericht op je telefoon om de login te bevestigen? Of krijg je alleen meldingen als de app al geopend is? Controleer de app-instellingen op je telefoon. Zorg ervoor dat meldingen zijn toegestaan. 
  • Krijg je van andere apps wel notificaties? Log in bij je beveiligingsgegevens van Microsoft, verwijder het betreffende toestel en het account en voeg ze opnieuw toe.
  • Lukt het nog steeds niet om tweestapsverificatie in te stellen en wil je Microsoft 365 toch gebruiken? Vraag dan om een tijdelijke ontheffing via id.medewerker.uva.nl/mfa. De ontheffing is 4 dagen geldig.
  • Werkt je tweestapsverificatie toch nog niet correct, ga dan naar id.medewerker.uva.nl, kies voor 'Ik wil mijn Tweestapsverificatie (MFA) instellen', log in en kies voor ‘Tweestapsverificatie opnieuw instellen voor Microsoft Cloud’.

Contact Servicedesk ICT Services

T: 020 525 1402
uva.nl/icts-selfservice