Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
De Universiteit van Amsterdam (UvA) wil (e-)facturen correct en binnen de wettelijke betaaltermijn van 30 dagen betalen. Daarvoor is het belangrijk dat een factuur alle benodigde gegevens bevat. Hieronder een overzicht van hoe de UvA (e-)facturen kan ontvangen en waaraan facturen moeten voldoen, zodat we deze direct in behandeling kunnen nemen en betalen.
  • E-facturen

    We ontvangen facturen graag elektronisch. Deze e-facturen kunnen op verschillende manieren worden aangeleverd. Welke manier het meest geschikt is hangt onder andere af van het boekhoudprogramma dat wordt gebruikt. Een goed vertrekpunt is om te bepalen of het boekhoudprogramma al zogenoemde e-facturatieberichten (XML) kan versturen (veel programma’s kunnen dit al). Informeer bij de leverancier van het boekhoudprogramma naar de mogelijkheden.

    Als het boek­houd­pro­gram­ma een kop­pe­ling heeft met Pep­pol, of als de leverancier is aan­ge­slo­ten op Pep­pol via een pak­ke­ton­af­han­ke­lij­ke pro­vi­der (zo­als Storecove), dan kunnen e-fac­tu­ren worden verstuurd via het Pep­pol-net­werk. Be­kijk de web­si­te van Pep­pol voor een over­zicht van pro­vi­ders die de aansluiting op dit netwerk kunnen verzorgen.

    Gebruik voor e-facturatie aan de UvA onderstaande gegevens.

    Naam

    Btw-nummer

    KvK-nummer

    Universiteit van Amsterdam

    NL003240782B01

    34370207

    Stichting Universitair Sportcentrum

    NL819918933B01

    34113890

    Stichting Folia Civitatis

    NL800943223B06

    41215704

    Stichting Duitsland Instituut

    NL805133422B01

    41215704

    Sportexploitatiemaatschappij UvA C.V.

    NL819918933B01

    34315634

  • Gegevens op de factuur

    Let op! Om de factuur tijdig af te kunnen handelen, vragen we de volgende gegevens te vermelden op de factuur. Deze gegevens kunnen worden opgevraagd bij de opdrachtgever of contactpersoon binnen de UvA.

    • Een referentienummer:
      • een UvA-kostenplaats, of
      • een UvA-WBS-element, of
      • een UvA-ordernummer
    • De naam van de contactpersoon: meestal is dit de UvA-medewerker die de bestelling plaatst of opdracht geeft.

    Vermeld ook altijd het onderstaande adres op de factuur:

    Universiteit van Amsterdam
    t.a.v. Crediteurenadministratie
    Postbus 49
    1000 AA Amsterdam

    De factuur moet altijd aan de wettelijke eisen voldoen. Een overzicht van deze eisen staat op de website van de Belastingdienst. De factuureisen gelden voor e-facturen en facturen die worden verstuurd per e-mail of per post.

    De UvA is administratieplichtig vanwege de regeling Uitbetaalde Bedragen aan Derden (UBD). Dit betekent dat als je in Nederland woont en een eenmanszaak hebt (zzp’er bent) en je op de factuur geen btw in rekening brengt, de UvA de betaling dient door te geven aan de Belastingdienst. Bijvoorbeeld als je gebruiktmaakt van de Kleineondernemersregeling (KOR) of een btw-vrijstelling. De UvA dient ook je BSN en geboortedatum aan de Belastingdienst door te geven. Vermeld daarom ook deze gegevens op de factuur, zodat de UvA tot betaling kan overgaan.

  • Factuur opsturen

    Nog niet overgestapt op e-facturatie? Dan kan de factuur voorlopig op 2 manieren worden aangeleverd.

    • Per e-mail: mail de fac­tuur als PDF naar factuur@uva.nl.
    • Per post: stuur de fac­tuur naar:
      Universiteit van Amsterdam
      t.a.v. Crediteurenadministratie
      Postbus 49
      1000 AA  Amsterdam

    Let op: dit adres is alleen voor facturen, niet voor het afleveren van producten.

Contact Servicedesk Administratief Centrum (AC)

Gebruik de volgende contactgegevens voor vragen.

T: 31 (0)20 525 1404
E: servicedesk-ac@uva.nl