Rechten

UvA-merk

Het logo van de Universiteit van Amsterdam bestaat uit een woordmerk (‘Universiteit van Amsterdam) en een beeldmerk (een zwart blok, met daarin drie witte kruisen en een ‘U’). Het logo is speciaal voor de UvA ontworpen en is niet vrij te gebruiken. Alleen (organisatieonderdelen van) de UvA en aan de UvA gelieerde instellingen mogen het logo, of onderdelen daarvan, gebruiken.

De UvA heeft het auteursrecht en merkrecht op het beeldmerk. Voor het gebruik door derden is toestemming nodig van het College van Bestuur van de UvA. Je kunt daartoe contact opnemen met de huisstijlcoördinator van de UvA. Tegen inbreuk op het merk- en auteursrecht wordt actief opgetreden.

Sponsormerk

Soms is de Universiteit van Amsterdam sponsor of subsidiegever van een evenement, congres of conferentie. Indien het College van Bestuur (contact via de huisstijlcoördinator) akkoord is, mag in deze gevallen het logo van de UvA als sponsormerk gebruikt worden. Er gelden dan andere voorwaarden m.b.t. de placering van het logo.

In andere gevallen organiseert de UvA samen met andere organisaties een evenement. Indien mogelijk wordt in deze gevallen de desbetreffende samenwerkingsstijl gehanteerd. Wanneer deze niet ontwikkeld is, mag ook hier het UvA-logo als sponsormerk gebruikt worden. Ook in dit geval kan dat na akkoord van het College van Bestuur (contact via de huisstijlcoördinator).

Gepubliceerd door  Universiteit van Amsterdam

24 november 2017