Social media

Huisstijlrichtlijnen voor toepassing social media en downloads voor UvA-kanalen

De UvA hecht waarde aan een duidelijke herkenbaarheid en een professionele uitstraling van haar socialmediakanalen, op centraal maar ook op decentraal niveau. Daarom biedt de UvA-huisstijl een aantal richtlijnen en downloads voor sociale netwerken.

Logo en avatar

Alle socialmediakanalen van de UvA gebruiken het beeldmerk van de universiteit als ‘avatar’, deze kun je hieronder vinden onder 'download'. Indien jouw instituut een officieel eigen logo heeft, kun je deze gebruiken.

Daarnaast staat UvA in de naamgeving van het kanaal of de biografie zodat kanalen snel als UvA-kanalen herkenbaar zijn. Dit kan voor of na de naam van de afdeling/faculteit/opleiding geplaatst worden. De biografie is volledig ingevuld en bevat een link naar de website, www.uva.nl, de website van jouw instituut of afdeling, of een verwijzing naar andere contactgegevens van de opleiding/dienst/afdeling/instituut.

Header-beeld of achtergrondbeeld

Op bijvoorbeeld Twitter en Facebook kan een header geplaatst worden. Gebruik hiervoor afbeeldingen afkomstig uit de UvA beeldbank: deze beelden zijn afgekocht en over het algemeen vrij om te gebruiken. Gebruik geen afbeeldingen die je via Google gevonden hebt.

Als je wilt weten welke afmetingen bepaalde afbeeldingen moeten zijn, bijvoorbeeld als avatar, een bannerbeeld op Facebook/LinkedIn of advertentie, kijk dan eens op likeconomics.nl. Deze Cheat Sheet kan je snel verder helpen (klik voor vergroting).

Download

Meer informatie

Heb je meer informatie nodig of heb je vragen over de UvA-huisstijlrichtlijnen voor social media? Neem contact op met de afdeling Redactie en Content van UvA Bureau Communicatie via redactie-uvaweb@uva.nl.

Gepubliceerd door  Universiteit van Amsterdam

22 november 2017